BSO KwestKids, Scouting

Buitenschoolse opvang

Welkom bij KwestKids De Lier

Ontdekken hoe je vuur maakt of je verwonderen over de onderwaterwereld. Als een echte wetenschapper experimenteren in het ontdeklab of als kok in de dop snijden, roeren en proeven in de kookstudio. Wat gaan we vanmiddag ervaren en beleven? Samen groeien en genieten bij de BSO.

Onze BSO | Locatie Scouting

Op deze unieke locatie kunnen we alle kanten op. Het is een gave BSO voor kinderen vanaf 8 jaar. We ‘wonen in’ bij Scouting De Lier, maar zijn vooral veel buiten. Door de waterrijke omgeving is het hebben van een zwemdiploma hier wel een vereiste.

Onze groepen

• Scouting | 8-12 jaar

Het scoutingsgevoel

De ruimte in en rond het gebouw leent zich uitstekend voor alle bouwstenen van ons cultuurprogramma en in het bijzonder voor de activiteiten van het natuurpad. Lekker buiten zijn, ravotten langs de waterkant… Hier beleef je echt het scoutinggevoel.

BSO KwestKids, Scouting

• Chrysant 17
  • 2678 PA, De Lier

Locatieverantwoordelijke

• Ilse de Rooij

• Na school
  • Vakantie!
  • Skills bij jou thuis

Verwonder, ontdek en ervaar

Koken, verven, dansen… Doe je mee? Met het activiteitenaanbod van Skills kan het! Bij het Ontdeklab, Natuurpad, Sport en spel academy, Kookstudio en Cultuurfabriek valt veel te beleven. Van techniek tot sport of cultuur, met de bouwstenen van ons activiteitenaanbod kunnen we volop verwonderen, ontdekken en ervaren! Ontdek snel welke activiteiten worden aangeboden, klik op de downloads ↓

Skills Na school | 02 Kwestpoint
19-02-2024 t/m 15-03-2024
Skills Na school | 09 SuperKwest
11-11-2024 t/m 06-12-2024
School VSO BSO Vervoersmogelijkheden
Koningin Julianaschool fietsgroep, zelfstandig
Prins Mauritsschool fietsgroep, zelfstandig
Prins Willem-Alexanderschool zelfstandig
De Achtsprong zelfstandig
De Vlieten zelfstandig

Lopen, fietsen of rijden?

Locatie Scouting is een locatie waar de kinderen op de fiets naar toe gaan. Dit kan met de fietsgroep of zelfstandig. Graag werken we samen de ouder toe naar zelfstandig fietsen. Dat betekent dat de ouders regelmatig met hun kind op de fiets deelnemen aan het verkeer en dat wij de mogelijkheid bieden om in het begin met een pedagogisch medewerker mee te fietsen. Er zijn, dichtbij school, meerdere verzamelpunten van waaruit samen verder gefietst kan worden.

Pakket inclusief of exclusief vervoer

Aan de fietsgroep en het zelfstandig fietsen zijn geen kosten verbonden, u neemt het BSO-pakket exclusief vervoer af. Voor meer informatie over dit pakket verwijzen wij u naar onze tarieven.

Geen match?

Opvang voor uw basisschool niet mogelijk of nog even verder kijken? Ontdek de mogelijkheden in De Lier.

School Opvanglocaties
Koningin Julianaschool Koningin Juliana Scouting (8+)
Prins Mauritsschool Prins Maurits Scouting (8+)
Prins Willem-Alexanderschool
De Achtsprong
De Vlieten

Uw mening telt

De leden van de oudercommissie vertegenwoordigen alle ouders van hun opvanglocatie. Ze brengen adviezen uit en denken o.a. mee over nieuw beleid. De oudercommissie wordt op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen op landelijk niveau en binnen de stichting.

Onze oudercommissie

Naam Functie Locatie
Chantal Cevaal algemeen lid BSO KwestKids, Scouting
Marisjha Rijerse algemeen lid BSO KwestKids, Prins Maurits
Vacant BSO KwestKids, Juliana

Meer weten?

Bij links & downloads vindt u de verslagen van de vergaderingen. Kijk ook eens op de website van Boink, dé belangenvereniging van ouders in de kinderopvang.

Kansen voor de oudercommissie!?

Mail uw vragen en opmerkingen naar: ocdelierBSO@ocstichtingkwest.nl

Wilt u zelf de oudercommissie versterken? Fijn! Neem contact op met uw locatieverantwoordelijke en sluit eens aan bij een van de vergaderingen.

Meer info?

In onze brochure vindt u veel algemene informatie. De locatieverantwoordelijken kunnen u meer vertellen over onze protocollen en beleidsplannen. U kunt met hen contact opnemen als u een beleidsplan wilt inzien.

Bel, schrijf of mail ons

Onze locatie

• Chrysant 17
  • 2678 PA, De Lier

De locatieverantwoordelijke

Landelijk Register Kinderopvang

Opvangtijden buitenschoolse opvang

Naschoolse opvang

Maandag eindtijd school - 18.00 uur
Dinsdag eindtijd school - 18.00 uur
Donderdag eindtijd school - 18.00 uur

Schoolvrije dagen

Maandag 8.00 uur - eindtijd school
Dinsdag 8.00 uur - eindtijd school
Donderdag 8.00 uur - eindtijd school

Vakantieopvang

Maandag 7.30 uur - 18.00 uur
Dinsdag 7.30 uur - 18.00 uur
Donderdag 7.30 uur - 18.00 uur
Vrijdag gesloten*
  • Per opvangdag kan er gebruik gemaakt worden van verschillende opvangvormen.
  • Onze locaties zijn in het weekend en op feestdagen gesloten.
  • Op woensdag en vrijdag bieden wij BSO bij locatie Koningin Juliana en Prins Maurits.