COVID-19 en opvang bij Kwest

Het kabinet heeft besloten dat de gastouder-, dag-, peuteropvang en scholen in het primair onderwijs, vanaf maandag 8 februari weer open zijn. Vanaf 19 april is ook de buitenschoolse opvang weer open. Het voortgezet– en middelbaar beroepsonderwijs blijven tot nader bericht gesloten.

Meer informatie vindt u in deze poster, op de site de Rijksoverheid, uw ouderportaal en de Q&A hieronder.

Testen bij kinderen

Graag delen wij de nieuwsbrief van de GGD over testen bij kinderen. Wij adviseren om bij klachten uw kind te laten testen bij de GGD of een andere gevalideerde (snel)teststraat.

Q&A | Opvang bij Kwest

Is de opvang veilig?

Kwest doet er alles aan om de opvang zo veilig mogelijk te maken. Wij nemen de benodigde hygiëne -en voorzorgsmaatregelen om besmettingen te voorkomen. Bij een besmetting op de locatie of groep van uw kind informeren wij u altijd én volgen we de adviezen van de GGD.

Wanneer kan mijn kind niet naar de opvang?

Indien uw kind corona-gerelateerde klachten heeft of in aanraking is geweest met iemand die COVID-19 heeft, kunt u de beslisboom van BOinK gebruiken om te bepalen of u gebruik kunt maken van de opvang.

Kan mijn kind, indien hij/zij klachten heeft, bij een negatieve thuistest naar de opvang?

Op dit moment wordt er onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van thuistesten. Tot er meer bekend is over de betrouwbaarheid van deze thuistesten, adviseren wij om indien nodig uw kind te laten testen bij de GGD of een andere gevalideerde (snel)teststraat.

Word ik gecompenseerd voor de uren dat mijn kind niet naar de opvang mag?

Ja. Ouders die hun facturen tijdens de landelijke sluiting volledig betaald hebben, ontvangen een compensatie van SVB. Ook als u geen recht heeft op kinderopvangtoeslag. Meer informatie hierover vindt u in uw ouderportaal. De compensatie is niet van toepassing bij een tijdelijke sluiting n.a.v. een besmetting.