Warme Winteractie stichting Babyspullen

12 - 16 december 2022
Diverse locaties, Westland

Belangrijke basis

Een kast vol kleren, voldoende verzorgingsspullen, een warme deken voor je kind… Voor ouders die het financieel moeilijk hebben, is het vaak lastig om hun kind die belangrijke basisspullen te geven.

1 op de 13 kinderen in Nederland wordt geboren in armoede. Dat zijn 35 baby’s per dag! Voor deze baby’s is er in veel gevallen geen warm bedje, geen kruik of fijne deken… Samen met Okidoki Kinderopvang en Kinderopvang Simba organiseren we daarom een speciale Warme Winteractie voor Stichting Babyspullen.

Stichting Babyspullen

Stichting Babyspullen maakt van nieuwe en gebruikte spullen babystartpakketten en verspreid deze onder (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben. Deze ouders kunnen via bijvoorbeeld de Voedselbank, Jeugdzorg of de verloskundige een pakket aanvragen. Zo weet de stichting zeker dat de pakketten terechtkomen bij de baby’s die ze het hardst nodig hebben. In 2023 wil de stichting 10.000 pakketten verspreiden in Nederland.

Inzameling babyspullen

Tijdens de Warme Winteractie in de week van maandag 12 tot en met vrijdag 16 december kunt u op verschillende locaties de volgende spullen inleveren:

√ Kruiken
√ (Hoes)lakens wieg
√ Wiegdekens (75x100 cm)
√ (Hoes)lakens ledikant
√ Ledikantdekens (100x150 cm)

Het kunnen nieuwe of gebruikte spullen (in goede staat) zijn. Dekens mogen ook zelf gebreid of gehaakt zijn. Heeft u deze spullen op zolder liggen? Bewaar ze nog even of breng ze zelf alvast naar een inzamelpunt van de stichting.

Inzamelpunten

Stichting Kwest

• Kiekaboe | Adelaarshorst 23, Honselersdijk
  • Kris Kras | Prinsenlaan 11, Maasdijk
  • KwestHome | Schiereiland 52, Naaldwijk
  • DoReMi | Druivenstraat 30, Naaldwijk
  • Duckie | Van Rijnstraat 26, De Lier

Okidoki

• Dresdenweg 1, ’s-Gravenzande
  • Wagenmakerstraat 53-55, ’s-Gravenzande
  • Leeuwerik 9, Kwintsheul
  • Bakkershof 140, Wateringen

Simba

• Zilvermeeuwstraat 1, Monster
  • Choorstraat 45, Monster
  • Poelenburgh 1, Monster
  • Julianastraat 49, Poeldijk
  • Bernardolaan 16/18, Poeldijk

Geen spullen, wel helpen?

Heeft u geen babyspullen, maar wilt u toch iets doen voor stichting Babyspullen? De organisatie is volledig afhankelijk van donaties. Een eenmalige gift overmaken of donateur worden, het kan allemaal. Op www.stichtingbabyspullen.nl leest u hier meer over.

Met deze Warme Winteractie willen we bijdragen aan dit mooie doel en zoveel mogelijk baby’s een warme start geven!