Kinderopvangtoeslag

Hoogte kinderopvangtoeslag

Als u gebruik maakt van dagopvang, peuteropvang (m.u.v. gesubsidieerde opvang), buitenschoolse opvang of gastouderopvang komt u misschien in aanmerking voor kinderopvangtoeslag. De kinderopvangtoeslag wordt berekend door te kijken naar uw inkomen en ons uurtarief.

De belastingdienst hanteert daarbij een maximum uurtarief. Als uw uurtarief boven dit maximum uitkomt, ontvangt u voor het deel boven de grens geen kinderopvangtoeslag. Stichting Kwest heeft zijn basistarieven onder het maximum tarief gehouden.

Kinderopvangtoeslag 2024

Opvangsoort Maximum uurtarief belastingdienst Uurtarief Kwest
Dagopvang en peuteropvang € 10,25 € 10,35
Buitenschoolse opvang basispakket € 9,12 € 9,05
Gastouderopvang € 7,53 maatwerk

Bereken uw opvangkosten

Kinderopvangtoeslag ontvangen

De belastingdienst maakt de toeslag vooraf over naar uw eigen rekening. Wij incasseren de kinderopvangkosten in de eerste week van de betreffende maand. Het is niet mogelijk om de toeslag aan stichting Kwest uit te laten betalen. Op www.toeslagen.nl leest u hoe kinderopvangtoeslag werkt en wat de voorwaarden zijn.

Incidentele opvang

Wij bieden u de mogelijkheid om incidentele opvang aan te vragen. Wanneer de groep het toelaat is uw kind van harte welkom. U kunt deze extra uren ook bij de belastingdienst doorgeven, zodat u wel kinderopvangtoeslag ontvangt.