BMK lanceert website over goede, betaalbare kinderopvang

5 april 2022 | Update: n.v.t.

Heeft u ook vragen over de veranderingen die per januari 2025 ingaan? Hoe zit het met de vergoeding van 95%?
De plannen van het kabinet zijn niet nog uitgewerkt en er is nog veel onduidelijk. Daarom heeft de BMK website https://www.gratiskinderopvang.nl/ gelanceerd.

Wat zijn de plannen?

Op de website vindt u wat er al vaststaat. Er staat op wat dit voor ouders en voor organisaties betekent. Daarnaast leest u er ook welke ambities het kabinet heeft en wat de BMK vindt dat er nog moet gebeuren.

De eerste stap, een inkomensonafhankelijke bijdrage voor werkende ouders per januari 2025, is gezet. De BMK ziet graag ook toegang voor kinderen van niet werkende ouders. Waarom? Lees het op de nieuwe website.

De website

Op de website vindt u FAQ's, interessante downloads, artikelen, filmpjes, podcasts, infosheets etc. Is er meer bekend over de kabinetsplannen, dan werken ze de tijdlijn bij.

De BMK doet ook een oproep aan de leden. Deel de website met ouders en medewerkers.
"Het is belangrijk dat iedereen die werkt in en gebruik maakt van maatschappelijk kinderopvang, weet waarom deze verandering per 2025 een belangrijke stap is voor maatschappelijke kinderopvang. En dus voor kinderen en ouders. Daarom nemen we ook de ouders mee in dit verhaal over maatschappelijke kinderopvang (lees meer in ‘2022’)."

Stichting Kwest werkt daar graag aan mee. Neemt u binnenkort ook een kijkje op deze site?