Geef een boek cadeau!

12 juli 2021 | Update: n.v.t.

Samen zorgen we ervoor dat alle kinderen opgroeien tussen de boeken!

Bent u bekend met de actie "Geef een (prenten)boek cadeau"? De campagne heeft als missie om alle kinderen in Nederland en Vlaanderen te laten opgroeien tussen de mooiste boeken. Een mooie missie vinden wij van Kwest en daarom doen wij dit jaar mee aan deze actie. In de zomer van 2021 krijgen alle kinderen van Kwest een boek cadeau!

De boeken

Bijna 1500 boeken hadden we nodig, geen klein aantal. De Readshop in Naaldwijk was hierin onze partner in crime. Omdat de boeken uit de actie geschikt zijn voor kinderen tot 6 jaar of kinderen vanaf 9 jaar zijn we samen op zoek gegaan naar een boek voor kinderen van 7 en 8 jaar. Leveranciers werden benaderd en het is ons gelukt om een derde boek in de actie mee te kunnen nemen. De boeken van dit jaar zijn:

• Max en maximonsters | 0-6 jaar
  • Ridder Lot en ridder Lans | 7-8 jaar
  • De brief voor de koning | 9-13 jaar

We zijn ontzettend blij met de inzet van de Readshop. Wat hebben zij goed met ons meegedacht, keihard ingepakt de afgelopen dagen en ook nog eens alles netjes bij onze locaties afgeleverd. De bijgeleverde "pretpakketten" maken het plaatje compleet. Lezen is een feest! Ylona en collega's, dank hiervoor.

Maandag 12 juli deelden we de eerste boeken uit. Baby's, peuters, kleuters en ook de oudere kinderen, ieder kind kreeg een feestelijk verpakt boek. Het boek werd meteen uitgepakt of ging mee naar huis. Wat een verrassing. We wensen de kinderen heel veel leesplezier!

Geef ook een boek cadeau!

Zelf ook meedoen aan deze actie? Dat kan! U kunt, b.v. bij de Readshop in Naaldwijk, zelf ook een actieboek kopen en cadeau doen. Een aantal boekhandels in Nederland biedt de mogelijkheid om boeken te doneren. Wilt u graag geven, maar weet u niet aan wie, Readshop Naaldwijk doneert het boek voor u aan de voedselbank.

Nog meer leesplezier

Dat lezen goed is, dat kunnen wij niet vaak genoeg zeggen. Lezen kan overal; thuis, in de kinderopvang, op vakantie en in de bieb! We geven u graag nog een aantal tips voor deze zomer. Wist u dat...

Meer over deze campagne?

Wilt u meer weten over de campagne "Geef een (prenten)boek cadeau"? Ga dan naar geefeenprentenboekcadeau.nl of geefeenboekcadeau.nl