Kwest Tipt! April

Westland e.o

Ontdek samen met Kwest leuke activiteiten voor het hele gezin. Elke maand delen we tips om te verwonderen, ontdekken en ervaren. Of het nu gaat om avonturen in de natuur, creatieve kunstsessies of educatieve uitjes, je vindt ze hier dichtbij in en rond Westland. Laten we samen onvergetelijke herinneringen creรซren!

Kids & Koffie

Kids & Koffie is dรฉ ontmoetingsplek in Westland voor moeders en vaders of opa's en oma's met jonge kinderen. Deze bijeenkomsten vinden elke eerste en derde woensdag van de maand van 09.30 tot 11.30 plaats. Terwijl de kinderen samen spelen, kunnen ouders met elkaar praten, tips uit wisselen en koffie drinken. Deze ochtend is in samenwerking met Kwest en Vitis Welzijn.

Bijeenkomsten Kids & Koffie in maart:
๐Ÿ“† 3 april - Locatie Druivenstraat (KC DoReMi, PO KwestKoters en BSO KwestKids)
๐Ÿ“† 17 april- Locatie Druivenstraat (KC DoReMi, PO KwestKoters en BSO KwestKids)
๐Ÿ”—Meer informatie lees je hier.

Webinar GGD Haaglanden | Voor ouders van kinderen (0 t/m 6 jaar)

๐Ÿ“ Online
๐Ÿ“† 9 april van 20.00 tot 21.15
๐Ÿ”— klik hier om u aan te melden
Van 5 t/m 12 april vinden de Media Ukkie Dagen plaats! Door het hele land wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar. Het thema is dit jaar: Ontspannen met media

GGD Haaglanden en kinderopvangorganisaties in Westland organiseren een informatieve webinar over dit onderwerp. Marije Lagendijk, mediapedagoog bij Bureau Jeugd en Media, zal tijdens dit webinar al uw vragen over mediaopvoeding voor de allerkleinsten (0 t/m 4 jaar) beantwoorden.

Media Ukkie Ochtend | Bibliotheek Westland

๐Ÿง’0-4 jaar
๐Ÿ“Bibliotheek 's-Gravenzande
๐Ÿ“† 10 april 2024
๐Ÿ’ต Gratis
Tijdens deze ochtend kan je zelfstandig met je (klein)kind van 0 tot 4 jaar de nieuwste apps, robots en boekjes ontdekken. Programmeer Rupsje Nooitgenoeg, bestuur een Duplo-trein of laat een boekje via een app tot leven komen. Jullie hebben gegarandeerd een leuke ochtend รฉn je komt meer te weten over de invloed van media op je kind. Je kunt al je vragen kwijt over wat je kind van media kan leren, hoe het rust brengt of wanneer je beter even zonder kan.

Kindercollege Filosoferen voor kinderen | Bibliotheek Westland

๐Ÿง’4-12 jaar
๐Ÿ“Bibliotheek 's-Gravenzande
๐Ÿ“† 20 april | 13:00 - 14:00
๐Ÿ’ต 2,50 (lid) - 5,- (niet-lid)
Tijdens dit kindercollege gaan we filosoferen: met elkaar in gesprek over vragen waarop je het antwoord niet kunt onderzoeken in een boek of op internet en waar dus geen โ€˜goedโ€™ of โ€˜foutโ€™ antwoord op bestaat. We ontdekken waarรณm we eigenlijk vinden wat we vinden, welke andere meningen er mogelijk zijn en wat we daarvan kunnen leren.
๐Ÿ”— Klik hier voor meer informatie

Theatervoorstelling | Het avontuur van Pieter Konijn (2-7 jaar)

๐Ÿง’2-7 jaar
๐Ÿ“Theater De Naald, Naaldwijk
๐Ÿ“† 14 april
๐Ÿ’ต 23,25
Tijdens de voorstelling volgen we het avontuur van Pieter Konijn die verstrikt raakt in de moestuin van meneer Verhoef. Gelukkig wordt Pieter Konijn gered door zijn neefje Benjamin en krijgt hij hulp van een lief roodborstje. Het is een prachtige voorstelling met de poppen in een decor van Joris van Veldhoven.

Paasspeurtocht

๐Ÿง’ Alle leeftijden
๐Ÿ“Staelduinse Bos, ingang Oude Hooislag
๐Ÿ“† 1 april | Tweede Paasdag 11:00 - 15:00
๐Ÿ’ต 3 euro
Tel de bordjes met paasfiguren en los de vragen op voor de uitkomst van de puzzel. Onderweg is er limonade en aan het eind ligt een prijsje klaar.

Kom in de kas!

๐Ÿง’ Alle leeftijden
๐Ÿ“Van Ruyvenlaan, Waellandweg en Casembrootlaan
๐Ÿ“† 6 en 7 april | 10.00 tot 17.00
๐Ÿ’ต Gratis
Bezoek de kassen in het Westland en bewonder al het moois wat de glastuinbouwsector te bieden heeft. Van groenten en fruit tot planten en bloemen, je ontdekt het allemaal in de kas.
๐Ÿ”— Klik hier voor meer informatie

Heb jij een goede tip voor Kwest of zie je een foutje? Mail het naar online@stichtingkwest.nl