Buitenschoolse opvang

Opvang voor uw schoolgaand kind

Als uw kind naar de basisschool gaat kunt u buiten schooltijd gebruik maken van buitenschoolse opvang bij BSO KwestKids. We bieden ook opvang tijdens vakanties en op schoolvrije dagen.

Een dag bij de buitenschoolse opvang

Wat kies jij vandaag? Samen hebben we weer zin in een gave middag. Met Skills gaan we vandaag koken, maar ik sluit aan bij het sporten in de buitenlucht. Met de bouwstenen van het activiteitenaanbod is er altijd wel iets te beleven voor ieder kind…

Op onderzoek met het Explore-Team of gewoon even hangen na een drukke schooldag. Smullen van het lekkers dat gemaakt is in de kookstudio en daarna een spelletje spelen met de pm’er. Wat gaan we volgende week doen?

Opvangsoorten buitenschoolse opvang

BSO, VSO, TSO, incidentele- en vakantieopvang… Weet u het verschil tussen deze termen? Onder buitenschoolse opvang vallen meerdere opvangsoorten. We zetten ons aanbod voor u op een rij.

Alle onderstaande opvangsoorten vallen onder BSO. Wanneer school zijn deuren sluit, zijn wij (binnen de gestelde openingstijden) geopend.

Heeft u voor schooltijd opvang nodig, dan bieden wij op sommige locaties VSO aan. Op de locatiepagina’s vindt u onder het menu scholen of de opvanglocatie VSO aanbiedt en zo ja naar welke scholen wij de kinderen kunnen brengen.

School is uit, maar uw werkdag zit er nog niet op. In dat geval kunt u naschoolse opvang afnemen. Wij noemen dit overigens geen NSO, maar BSO. Op de locatiepagina’s vindt u onder het menu scholen een overzicht van de scholen waar wij de kinderen kunnen ophalen.

In de vakanties bieden wij hele dagen opvang. U kunt kiezen voor een BSO-pakket inclusief of exclusief vakantieopvang. Bij inclusief vakantieopvang bent u verzekerd van opvang op uw vaste opvangdagen.

Heeft u op een andere dag vakantieopvang nodig of heeft u een enkele keer opvang in de vakantie nodig, dan kunt u incidentele opvang aanvragen.

Stichting Kwest biedt geen flexibel opvangpakket, maar als u structurele opvang afneemt is het wel mogelijk om bijvoorbeeld op schoolvrije dagen of in vakanties incidentele opvang aan te vragen. Bij schoolvrije dagen bieden wij opvang als u de opvang ten minste twee weken van te voren heeft aangevraagd. Andere incidentele opvangdagen kunnen aangeboden worden als de groepssamenstelling en planning het toelaten.

Op enkele scholen wordt de tussenschoolse opvang gecoördineerd door een pedagogisch medewerker van BSO KwestKids. Scholen voeren hierin hun eigen beleid en eventuele kosten worden door de ouder aan school betaald. Voor meer informatie over TSO verwijzen wij u naar de informatie vanuit de school.

Meer informatie?

Wilt u meer informatie? Ontdek in het locatieoverzicht welke locatie bij uw opvangwensen past of bekijk onze Q&A met vragen en antwoorden. Mailen of bellen mag natuurlijk ook.

Voor iedere opvangsoort kunt u uw kind vanaf een bepaalde leeftijd inschrijven.

• Dagopvang: Geen minimale leeftijd/zwangerschapsduur. U kunt direct inschrijven.
  • Peuteropvang: Vanaf 1 jaar
  • Peuteropvang Op Stap: Vanaf 2 jaar
  • Buitenschoolse opvang: Vanaf 3 jaar

Voor de openingstijdens van onze opvanglocaties verwijzen wij u naar de locatiepagina van de betreffende BSO. U vindt de link naar onze locatiepagina’s in het locatieoverzicht.

Omdat de vraag naar opvang op woensdag minder is dan op andere dagen, bieden wij niet in iedere dorpskern opvang op woensdagmiddag. Heeft u opvang nodig op woensdagmiddag, laat dit dan aan ons weten. Als er voldoende aanvragen zijn, kunnen wij een groep starten.

Ieder schooljaar sluit de school weleens haar deuren. Stichting Kwest biedt dan incidentele opvang. U kunt een maand van te voren via de pedagogisch medewerkers opvang aanvragen voor de schoolvrije dag.

We proberen dit zo actief mogelijk te doen. Als de afstand het toelaat, wordt er gewandeld. De oudste kinderen gaan met de fiets. Daarnaast hebben we eigen vervoer om kinderen van school naar onze opvanglocaties te brengen. Met de scholen zijn vaste afspraken gemaakt over het ophalen van kinderen.